7. Geleceğe İz Bırakmak
BAU Eğitim Teknolojileri Doktora Pr. | Biliş Öğrenme ve Teknoloji 05.04.2024 tarihli dersi için yazılmıştır.
Prof. Dr. Uğur Batı, akademisyen, yazar ve reklamcı olarak tanınan çok yönlü bir bilim insanıdır. Marmara Üniversitesi'nde iletişim bilimleri doktorasını tamamlamış ve Harvard Üniversitesi'nde hikaye anlatıcılığı ve yazarlık diploması almıştır. Akademik kariyerinde, Yeditepe Üniversitesi ve Okan Üniversitesi'nde çeşitli pozisyonlarda görev yapmıştır ve profesörlük unvanını Okan Üniversitesi'nde almıştır.
Batı'nın yazdığı kitaplar arasında "Reklamın Dili", "Marka Yönetimi", "Enneagram İle Kişilik Analizi", "Dijital Oyunlar", "Markethink ya da Farkethink" ve "Ben Bilmem Beynim Bilir" gibi eserler bulunmaktadır. Ayrıca, disiplinlerarası çalışmalar yürüten Batı, disiplinlerarası beyin araştırmaları derneğinde yönetim kurulu başkan yardımcılığı görevini de üstlenmiştir ve Türkiye'de nöropazarlama alanında laboratuvar çalışmaları yapan önde gelen akademisyenler arasında yer almaktadır.
Prof. Dr. Uğur Batı'ya göre, BTÖ kavramı yanlış anlaşılıyor. BTÖ, doğal olarak öğrenmeyi gerçekleştiren beynin duygusal temelli bir veri merkezi gibi çalışmasını ifade eden nörofizyolojik bir kavramdır. Beyin, öğrenmeye programlanmış bir organdır ve öğrenmeyi hatırlamak yerine öğrenmeyi öğrenmektir. çünkü beyin öğrenme yeteneğine sahiptir, ancak etkili öğrenmeyi unutmuş olabilir. Kartikaningtyas, Kusmayadi ve Riyadi'ye (2018) göre "beyin merkezli öğrenme yaklaşımı, beynin öğrenme sürecinde temel olarak nasıl işlediğine odaklanan bir öğrenme yaklaşımıdır." Connel'e (2009) göre beyin temelli öğrenme, "öğretmen eğitimini geliştirmek için kullanılan nöroloji ve bilişsel bilim araştırmalarından elde edilen teknikler"dir. "Beyin temelli öğrenme, beynin doğal olarak öğrenme için tasarlandığını ve bu tasarımla aynı doğrultuda öğrenme yaklaşımlarının benimsenmesini" ifade eder Jensen (1995).
Prof. Dr. Batı'ya göre bilişsel öğrenme insanların temel öğrenme yöntemi değildir. Belleğini bilen insan türü olarak bizler, bilişsel öğrenme yoluyla öğrenmeye başlarız. Deneyimsel öğrenme, ilk öğrenme yaklaşımımızdır. Bilişsel öğrenme, son 375 yılda sanayi devrimi ile ön plana çıkmıştır. Bununla birlikte, hayatta kalanlar ve askerler gibi deneyimsel öğrenmede duyuşsal ve bilişsel aşamalar vardır ve bu aşamaları birbirinden ayırmak mümkün değildir.
Dersimizde Prof. Dr. Uğur Batı, öğrenme ve bilişsel süreçlerin tarihsel ve kültürel bağlamlardan bağımsız olmadığını belirtti. Duyuşsal ve bilişsel bileşenler, deneyimsel öğrenmeyi oluşturan karmaşık bir süreçtir. Bu blog yazısının amacı, öğrenmenin derinliklerini kavratmak için bu önemli noktaları vurgulamaktır. Gelecekte bu konuları daha ayrıntılı bir şekilde inceleyerek teknoloji ve öğrenme arasındaki ilişkiyi tartışmayı umuyorum. Geleceğe bugünden iz bırakmanın önemi, öğrenme etkinliklerimizin en temel motivasyonu olmalıdır.
KAYNAKÇA
- Bahçeşehir Üniversitesi | Eğitim Teknolojileri Doktora Pr. Biliş, Öğrenme ve Teknoloji dersinde misafirimiz Prof. Dr. Uğur Batı ile söyleşimizden alıntılar yapılmıştır. Bu verimli sohbet için kendisine çok teşekkür ederim.
- https://4.norobilimkongresi.org/speaker/prof-dr-ugur-bati/
- Connel, J. D. (2009). The global aspects of brain-based learning educational horizons. PP28-39.
- Jensen, E. (1995). Brain-based learning & teaching. Brain Store Incorporated.
- Kartikaningtyas, V., Kusmayadi, T. A., ve Riyadi, R. (2018, May). The effect of brain based learning with contextual approach viewed from adversity quotient. In Journal of Physics: Conference Series (Vol. 1022, No. 1, p. 012014).

Yorumlar
Yorum Gönder