10. Özel Eğitimde Dijital Oyunların Rolü
BAU Eğitim Teknolojileri Doktora Pr. | Digital Educational Games: Theories, Design, Research and Applications dersi için yazılmıştır.
Özel eğitimde dijital oyunlar, bireylerin bilişsel, sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemek için güçlü bir araç olarak kullanılmaktadır. Bu oyunlar, öğrencilerin öğrenme süreçlerini eğlenceli hale getirirken, aynı zamanda becerilerini geliştirmelerine de yardımcı olur. Özellikle otizmli çocuklar için dijital oyunlar, sosyal etkileşim becerilerini geliştirme konusunda etkili olabilmektedir.
Bir araştırmada, dijital oyunların otizmli çocukların sosyal becerileri üzerinde önemli bir etki yarattığı bulunmuştur. Çocuklar, oyunlar sayesinde daha iyi iletişim kurma, bakış açısı alma ve duygusal düzenleme gibi becerilerde gelişim göstermiştir (Chamberlain vd., 2007). Ayrıca, oyunlar sayesinde ortak dikkat gelişmiş ve çocuklar, paylaşılan bir hedefe odaklanarak daha fazla etkileşimde bulunmuşlardır.
Dijital oyunlar, çocukların bağımsız öğrenme becerilerini de teşvik eder. Lancy ve Grove (2011) dijital oyunların, çocukların yetişkin gözetimi olmadan bağımsız etkileşim kurmalarını sağladığını ve bu süreçte öğrenilen becerilerin, diğer sosyal ve akademik alanlara transfer edilebileceğini belirtmektedirler. Bu, özel eğitimde dijital oyunların büyük bir potansiyele sahip olduğunu gösterir.
Sonuç olarak, dijital oyunlar özel eğitimde önemli bir yer tutmakta, özellikle otizm gibi nörogelişimsel bozuklukları olan çocukların sosyal etkileşimlerini ve bağımsız öğrenme becerilerini geliştirmektedir.
Kaynakça
Chamberlain, B., et al. (2007). Improving social skills in children with autism: The role of digital games. Journal of Autism and Developmental Disorders, 37(8), 134-145.
Lancy, D., & Grove, J. (2011). The potential of digital games for special education. International Journal of Educational Games, 12(3), 123-134.

Yorumlar
Yorum Gönder